Hasta Hakları Yönetmeliği
08 Mayıs 2025

🏥 HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI

📌 Hasta Hakları Yönetmeliği İçin

👉 Resmî Gazete 01.08.1998 / Sayı: 23420


👥 HASTA SORUMLULUKLARI

Bir sağlık kuruluşuna başvurduğunuzda, bazı sorumlulukları da üstlenmiş olursunuz. Bu sorumluluklar genel olarak şu şekilde sınıflandırılır:

1. Genel Sorumluluklar

  • Kişi kendi sağlığına dikkat etmeli ve verilen tavsiyelere uymalıdır.

  • Uygunsa kan bağışında veya organ bağışında bulunmalıdır.

  • Basit sağlık sorunlarında kendi bakımını yapmalıdır.

2. Sosyal Güvenlik Durumu

  • Sağlık ve kişisel bilgilerdeki değişiklikleri zamanında bildirmelidir.

  • Sağlık karnesi vb. belgelerin vizesini zamanında yaptırmalıdır.

3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme

  • Mevcut sağlık durumu, geçirdiği hastalıklar ve kullanılan ilaçlar konusunda sağlık çalışanlarını eksiksiz bilgilendirmelidir.

4. Hastane Kurallarına Uyma

  • Sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.

  • Sevk zincirine uygun hareket etmelidir.

  • Randevulara zamanında gitmeli, değişiklikleri bildirmelidir.

  • Diğer hastaların ve hastane personelinin haklarına saygı göstermelidir.

  • Hastane malzemelerine zarar vermemelidir.

5. Tedaviye Uyum

  • Tedavi ve ilaç önerilerini dikkatle dinlemeli, anlamadığı konuları sormalıdır.

  • Uyamayacağı durumları sağlık çalışanına bildirmelidir.

  • Taburculuk sonrası bakım talimatlarını anlamalı ve uygulamalıdır.

  • Önerilere uymamanın doğuracağı sonuçlardan sorumlu olacağını bilmelidir.


💙 HASTA HAKLARINIZ

1. Hizmetten Faydalanma

Hiçbir ayrım gözetilmeksizin, herkes sağlık hizmetlerinden adalet ve hakkaniyet çerçevesinde faydalanma hakkına sahiptir.

2. Bilgilendirme ve Bilgi İsteme

Sağlık hizmetleri hakkında bilgi alma, tedavi süreciyle ilgili yazılı ve sözlü bilgi isteme hakkınız vardır.

3. Sağlık Kuruluşunu ve Personeli Seçme

Kurum ve doktor seçme, değiştirme ve bu seçimlerde kimlik, görev ve unvan bilgilerine ulaşma hakkınız vardır.

4. Mahremiyet

Tüm işlemler gizlilik ilkesiyle yapılmalı, hastalar mahremiyet içinde sağlık hizmeti almalıdır.

5. Reddetme, Durdurma ve Rıza

Tedaviyi kabul etme veya reddetme, tıbbi müdahalelere rıza gösterme hakkına sahipsiniz.

6. Güvenlik

Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alma hakkınız vardır.

7. Dini Vecibeler

İnançlarınızı yerine getirme özgürlüğünüz, hastane olanakları çerçevesinde güvence altındadır.

8. Saygı, Değer ve Rahatlık

Güler yüzlü, saygılı ve hijyenik bir ortamda sağlık hizmeti alma hakkınız vardır.

9. Ziyaret ve Refakatçi

Mevzuat ve hastane imkanlarına göre ziyaretçi kabul etme ve refakatçi bulundurma hakkına sahipsiniz.

10. Şikayet ve Dava

Haklarınız ihlal edildiğinde, yasal yollarla başvuru, şikayet ve dava açma hakkınız mevcuttur.


📝 Not: Daha detaylı bilgi ve rehberlik için hastanemizin Hasta Hakları Birimine başvurabilirsiniz.